KodHTML

czwartek, 5 grudnia 2019

23. O nauczaniu wedle pewnego studenta - 2013

 Przypominałem sobie informacje o transformacji Fouriera bo były mi potrzebne do zagadnienia magnetycznego rezonansu jądrowego. Bardzo dużo tych informacji jest w sieci. Jedna z takich informacji, którą znalazłem w Internecie odnosiła się do tego, co pewien student wie na ten temat (a okazało się, że wie sporo). Ów student przygotował sprawozdanie na temat treści wykładowych, które obejmowały min. zagadnienie wspomnianej transformacji. (tu był link do sprawozdania, ale AGH już usunęła tamto konto). Mnie zainteresował jednak osobisty stosunek autora sprawozdania do tego, co umie sam, co było na wykładzie i co było wymagane na egzaminie. Ten stosunek został przedstawiony graficznie. Szanując prawa autorskie, zrobiłem własnoręcznie kopię, którą przedstawiam poniżej:



 Mam nadzieję, że średnio rzecz biorąc tak nie jest. O ile stosunek wiedzy studenta do wiedzy wykładowej może być uznany za prawidłowy, o tyle rozdzielność wiedzy studenta i treści egzaminacyjnych prawidłowy już nie jest. Te dwa zbiory powinny mieć jednak część wspólną. 

1 komentarz:

  1. Ja w LO miałem tak, że jak padło pytanie iskrzyło mi w głowie, nakładały się dwa obszary często prawie całkiem. Na studiach było trudniej - moje pojmowanie świata i pojmowanie Świata przez Wykładowców.

    OdpowiedzUsuń